
Rebloom Care wint VM Packaging Award met innovatief navulconcept voor tandpasta
De Nederlandse start up ReBloom Care® heeft bij de VM Packaging Awards 2025 de Industry Favorite Award in de wacht gesleept met 25% van alle stemmen. Met hun innovatieve navulconcept voor tandpasta, een glazen flesje met pompje en een handige navulverpakking, liet ReBloom Care gevestigde namen zoals Ahold, Jumbo en Heineken achter zich.
De winnende verpakking bestaat uit een glazen flesje met pomp en een navulverpakking die ongeveer vier tubes tandpasta vervangt. Door over te stappen op het navulsysteem van ReBloom Care besparen gebruikers alleen al op de verpakking meer dan 89% CO2-uitstoot ten opzichte van reguliere tandpastatubes. Een goed voorbeeld hoe design, gebruiksgemak en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan.
Naast de impact met de verpakking biedt de oplossing van ReBloom Care milieuwinst op de inhoud, gebruiksgemak en een verpakking die gezien mag worden: Ongeveer vier tubes tandpasta in één verpakking betekent minder plastic afval.
De navulverpakking is ook beter leeg te krijgen. Er blijft slechts 1,2 ml restproduct in de navulverpakking, terwijl er in een reguliere tandpastatube gemiddeld 12 ml achterblijft. In vergelijking is dat 1,2 ml verspilling bij ReBloom Care versus 48 ml bij tandpastatubes. De exacte impact op het milieu hiervan wordt momenteel onderzocht maar is naar verwachting vele malen groter dan de impact met de verpakking.
ReBloom Care is in april 2024 gelanceerd en weet zich met deze award te onderscheiden van gevestigde multinationals. De erkenning bevestigt dat de toekomst van persoonlijke verzorging ligt in innovatieve, oplossingen die écht werken voor de gezondheid van de mens én planeet.