Tony Chocolonely's lanceert kleinere reep voor grotere impact

Tony Chocolonely's lanceert kleinere reep voor grotere impact

26-02-2025 (12:15) - Sustainable

Tony’s Chocolonely introduceert een nieuwe, kleinere variant van hun bekende slaafvrije chocoladerepen: My Little Tony’s. Deze repen zijn perfect voor een genietmomentje in je eentje en komen in vier populaire smaken: melk, melk karamel zeezout, puur amandel zeezout en donkere melk pretzel toffee. Mediaplus Netherlands zal de lanceringscampagne uitrollen.

Normaal gesproken draait Tony Chocolonely om samen delen, maar uit onderzoek blijkt dat veel mensen de chocolade juist voor zichzelf kopen. Alleen is een reep van 180 gram soms te groot. My Little Tony’s biedt de oplossing: niet te klein, niet te groot – precies goed voor een momentje alone-ly, zoals de chocolademaker het zelf zegt.

Tony’s missie onveranderd. Ook deze repen zijn gemaakt van 100% traceerbare cacao, ingekocht volgens Tony’s vijf samenwerkingsprincipes. Dit betekent dat cacaoboeren een eerlijke prijs krijgen, zodat ze een leefbaar inkomen kunnen verdienen. Zo draagt My Little Tony’s bij aan een toekomst zonder kinderarbeid en ontbossing.

De nieuwe repen zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Albert Heijn en later ook bij Spar en Plus. De lancering gaat gepaard met een grootschalige Out of Home-campagne door heel Nederland. 

Nieuw mediabureau

Mediaplus Netherlands is verantwoordelijk voor de uitrol van deze campagne. Het mediaplan combineert Digital Out-of-Home (DOOH) campagnes op straat en in het openbaar vervoer met een gerichte contentstrategie, waaronder podcasts en abri’s op het Leidseplein. Daarnaast is de campagne online zichtbaar via YouTube, Meta, TikTok en influencer-samenwerkingen.

Dit is de eerste opdracht van het mediabureau voor Tony’s Chocolonely. Na een internationale pitch won Mediaplus het account en werkt het nu als full-service mediabureau, samen met collega’s in België, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De samenwerking richt zich op het vergroten van het marktaandeel van Tony’s Chocolonely, waardoor zij sneller hun missie kunnen bereiken om een einde te maken aan uitbuiting in de cacao-industrie.

Bibianne Roetert, Head of Marketing bij Tony’s Chocolonely: "We zijn enthousiast over onze samenwerking met Mediaplus, zowel internationaal als lokaal. Hun innovatieve aanpak en sterke samenwerkingsmentaliteit maken hen de ideale partner om onze missie te bereiken. Dankzij hun expertise en gedrevenheid kunnen we onze boodschap krachtiger overbrengen bij een groter publiek om samen een nog grotere impact maken in de strijd tegen uitbuiting in de cacao-industrie."