Met Storyblok's CMS bereikt TomTom haar contentbestemmingen sneller

26-04-2024 (12:36) - Tech

Storyblok, ontwikkelaar van content management systemen (CMS), kondigt aan dat TomTom haar CMS gebruikt om contentactiviteiten te optimaliseren, door teams meer controle te geven bij het creëren en beheren van content.

De vorige CMS-systemen van TomTom waren moeilijk te beheersen en maakten gebruikers afhankelijk van anderen voor hulp en updates. De systemen ondersteunden ook geen moderne websiteframeworks en -applicaties, waardoor de contentervaringen die ze konden creëren, beperkt waren.

Flexibel CMS

Door de overgang naar Storyblok kan TomTom een flexibel CMS gebruiken, waardoor ze elke contentbestemming kunnen bereiken. Iedereen in het team kan de Visual Editor en samenwerkende workflows gebruiken om eenvoudig content te creëren en te beheren.

Het kostte TomTom slechts drie maanden om aan de slag te gaan met Storyblok door hun newsroom te migreren. Sinds de lancering is de snelheid van de contentverwerking met 50% toegenomen en zijn de kosten voor contentontwikkeling met 30% gedaald.

Voordelig

Danielle van Zuijlen, Web Operations Manager bij TomTom, vertelt: "De Visual Editor heeft ons het meeste voordeel opgeleverd. We zijn sneller in het bouwen en uitbrengen van nieuwe onderdelen en pagina's. Voor sommige paginatypes hadden we voorheen bijvoorbeeld ongeveer een uur nodig om een pagina te maken, maar nu kost het ons tien minuten."

Op basis van het succes van de overstap naar Storyblok is TomTom ook van plan om duizenden pagina's in veel verschillende talen te migreren vanuit andere delen van de website.

Dominik Angerer, CEO en medeoprichter van Storyblok, voegt toe: "Een effectief CMS stelt iedereen in het team in staat om content verder te brengen, ongeacht hun technische vaardigheden. TomTom ervaart de tijd- en kostenbesparende voordelen van het gebruik van Storyblok om ontwikkelaars en marketeers volledige controle te geven over hun content journeys."