Aankondiging van een event
06-02-2009 (12:01) - Tips
Haal het meeste uit een evenement door een solide marketingcampagne in te zetten. Persoonlijke benadering en het vasthouden van de aandacht zijn de sleutels tot succes.
1) Zet de uitnodiging breed in. Nodig relaties uit via een mailing en op je site. Zet banners of advertorials in om nieuwe contacten te trekken.
2) Laat geïnteresseerden zich (vrijblijvend) aanmelden via een laagdrempelig, online formulier. Zo verhoog je de daadwerkelijke opkomst en conversie.
3) Vul het aanmeldformulier voor relaties alvast in met alle bekende gegevens. Ook de webpagina met meer informatie kun je personaliseren.
4) Stuur een aanmeldbevestiging. Hierin kun je aanvullende informatie kwijt, extra gegevens opvragen en de aanmelder extra enthousiast maken voor je evenement.
5) Neem in alle uitingen een tell-a-friend formulier op, om de respons te verhogen.
6) Voorzie deelnemers een week van tevoren van een persoonlijke routebeschrijving en dagprogramma via e-mail. Dit is weinig werk met de juiste software.
7) Stuur alle deelnemers één dag van tevoren een sms ‘tot morgen <naam>, groeten <bedrijf>’, zodat ze je niet kunnen vergeten.
8) Stuur de dag na je evenement een bedankje of speciale aanbieding naar de deelnemers. Met het evenement vers in gedachten, zijn ze zeer ontvankelijk voor positieve berichten.
9) Stuur uiterlijk een week na je evenement een korte enquête. Stel vragen om je evenement te verbeteren, maar ook om bijvoorbeeld sales te helpen de juiste ingang naar de respondent te vinden.
Zelf een evenementcampagne ervaren? Meld je aan voor de Copernica Introduction seminars.
Michael Linthorst, Copernica Marketing Software