Bijl PR in race voor Sabre Award

12-04-2012 (02:28) - Awards

‘De Bloemenbus’, de door Bijl, partners in public relations uitgevoerde campagne voor Bloemenbureau Holland, is voor de tweede keer genomineerd voor een internationale PR prijs: de gouden Sabre Award. Deze pr-prijs wordt jaarlijks uitgereikt door Holmes Report (toonaangevend instituut voor pr in Europa en de VS) aan ‘het beste dat pr wereldwijd te bieden heeft’. Op 31 mei wordt in Brussel bekendgemaakt wie de winnaars zijn. In totaal waren er bijna 2.200 inzendingen.

De campagne met de Bloemenbus als middelpunt gaf in 2011 zonen en dochters de mogelijkheid om hun moeder op te geven voor een Moederdagboeket. Dat kon op een speciale Facebookpagina. Een selectie van deze boeketten werd door de Bloemenman bezorgd tijdens een tour door Nederland in de Bloemenbus, in de week voorafgaand aan Moederdag. In totaal kwamen maar liefst 1.700 aanmeldingen op Facebook binnen. In twee weken tijd scoorde de actie een pr-waarde aan free publicity van € 1.413.696.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.