GVR: drie genomineerden voor de Jonge Haan 2013

25-01-2013 (09:01) - Awards

Aanstaande maandag 28 januari zal het Genootschap voor Reclame (GVR) de Jonge Haanvoor 2013 uitreiken. Dit jaar heeft GVR drie aanstormende talenten genomineerd, namelijk Joëlle Wehkamp, Robert van Hoesel en Polle de Maagt. 
 
Deze drie genomineerden geven als jonge talenten onder de dertig jaar, nieuwe impulsen aan de marketingcommunicatie. Joëlle Wehkamp is genomineerd vanwege haar ambitie als designer, concept designer, illustrator, blogger en met name als eigenaar van Studio Sjoesjoe. Na eerst zeven jaar bij HEMA als designer & concept designer te hebben gewerkt besloot Joëlle in 2011 haar hart te
volgen en richtte Studio Sjoesjoe op. 
 
Als tweede is Robert van Hoesel genomineerd voor de Jonge Haan. Met zijn 19 jaar is hij –naar eigen zeggen - de jongste marketing manager van Nederland. Het afgelopen jaar heeft Robert bijvoorbeeld het jongerentelecommerk *bliep geïntroduceerd. ‘*bliep: de hele dag online voor een halve euro,’ is ondertussen dan ook ontwikkeld tot de snelst groeiende provider van Nederland. Daarnaastis Robert als creatief directeur van Young Creators Agency (voorheen Youngwave/Gadfly)constant bezig met strategische plannen rondom de inzet van talentvolle jongeren in het bedrijfsleven. Robert maakt deel uit van Sprout 25: een top van 25 ondernemers onder de 25. Robert is door zijn focus op de inzet van talentvolle jongeren in het bedrijfsleven en zijn succes als jongste marketing manager dan ook genomineerd voor de Jonge Haan.
 
Polle de Maagt is als derde genomineerd voor de Jonge Haan. In 2006 schreef Polle zijn eerste artikel ‘Hyves voor marketeers’ over hoe sociale netwerken in te zetten voor marketing/communicatiedoeleinden. Volgens Raymond Spanjar zette dit artikel Polle meteen neer als de eerste ‘Hyveswatcher.’ In 2009 en 2010 werkte Polle vervolgens bij Boondoggle in Amsterdam en Leuven. In 2012 besloot Polle zelfstandig te gaan werkenonder de naam “Ministry of World Domination’. 
Hij geeft hiervoor veel lezingen in onder andere Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Denemarken en Nederland, waarin hij probeert uit te leggen dat hij gelooft dat acties om met de consument in contact te komen een bedrijf succesvol zullen maken in plaats van alleen advertenties. Zijn slogan is dan ook wel “Acts not Ads”
(http://www.polledemaagt.com/). Polle is dan ook genomineerd voor de Jonge Haan voor zijn bijzondere instelling als onafhankelijk digital/social media consultant.
 
Naast de uitreiking van de Jonge Haan, zal het GVR maandag ook de welbekende Coq d’Honneur (jaarprijs) en Coq de Grand Honneur (oeuvreprijs) uitreiken. Deze prijzen vormen sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw de belangrijkste prijzen voor personen.