5 finalisten New Kids on the Block

29-08-2014 (16:41) - Bureaus

De bureaus die op 1 oktober hun entree maken in de finale van de New Kids 2014 zijn op voorhand kampioenen. De vakjury bepaalde op 27 augustus welke van de 13 genomineerde bureaus zich op 1 oktober in Vreeland live presenteren voor de publieksjury. Vorig jaar haalden 8 bureaus de eindstreep, dit jaar zijn dat er 5. ‘We zijn professionals. De entree naar de finale mag niet tè makkelijk zijn. Sommige bureaus maken nèt iets te vroeg te gedurfde keuzes.’
 
Op misschien wel de laatste zomerdag van dit jaar kwam de vakjury New Kids on the Block bijeen om te bepalen welke bureaus op 1 oktober in de finale staan van 2014. We zetten de genomineerden, de vakjury en de finalisten die zich op 1 oktober voor de publieksjury presenteren op rij:
 
Genomineerd
Cherry Picker
Dare Creative
Dog and Pony
Goed Stel Mensen
Fox on the Run
Joe Public
LikeFriends
Moxie
Kwartvoorhalf
Pickle Factory
Redkiwi
3sixtyfive
Yellowfizz
 
De vakjury
Rik Heijmen (met Kokoro winnaar 2013)  
Jack de Graaff (bestuurslid Natuurmonumenten, bestuursvoorzitter Sire)
Alwine de Jong (merk- en communicatiestrateeg)
René Savelberg (McSense Business Accelerators)
Peter van Leeuwen (Leone)
Goos Eilander (Trendbox)
Mabel van den Dungen (publicist, trainer, coach)
Wim Ubachs (Het ei van Ubachs)
Meindert van den Heuvel (Interbest)
Eugène Roorda (copywriter, communicatiestrateeg, spreker en columnist)
Nicolette Hulsebos (hoofdredacteur fonk magazine)
 
Finalisten (alfabetische volgorde)
Dog and Pony
Joe Public
Kwartvoorhalf
Pickle Factory
3sixtyfive
 
Voorzitter tijdens de halve finale was Fred Moolhuijsen van BBA (Brand & Business Architects). Hij leidde de af en toe hoog oplopende gemoederen consequent in rustiger vaarwater. Uiteindelijk bracht de vakjury onder zijn voorzitterschap en op basis van 5 criteria (vernieuwend qua visie op het vak, vernieuwend qua aanpak/organisatie, vernieuwend qua werk, toekomstige potentie en overall indruk) de longlist terug tot een shortlist van 5 bureaus die zich op 1 oktober in de finale live voor de publieksjury zullen presenteren. 

Enkele steekwoorden die volgens de vakjury van toepassing zijn op de finalisten die zich op 1 oktober zullen presenteren: 
‘dit is potentieel echt een tòpbureau’
‘underselling is een sign of the times’
‘het lijkt op een heroïnemodel. Je blijft terugkomen voor meer’
‘misschien wordt dit over 3 jaar een trend…’
‘Dit bureau zoekt straks grenzen op’
 
In aanloop naar de finale staan coaches Ronald Voorn en Eugène Roorda klaar om de presentaties van de finalisten in de finale zo scherp en relevant mogelijk over het voetlicht te krijgen. 
 

De presentaties van de 5 finalisten worden op 1 oktober beoordeeld door de publieksjury (exclusief voor genodigden uit de marcom industry) en de vakjury (zie hierboven en aangevuld met Lucy van der Helm (directeur Sire) en Jan-Willem Brüggenwirth (Brandloyalty). 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch