Cannes duur? Crowdfunding helpt

11-06-2014 (08:35) - Bureaus

Wat doe je als creatief student wanneer je trip naar Cannes niet haalbaar is vanwege de kosten? Dan schakel je de crowdfunding in. Tenminste, zo pakt Raoul Droog het aan.
 
‘Vroeger wist ik zeker dat ik een uitvinder wilde worden,’ zegt Droog, initiatiefnemer van AdTraveller.com. ‘Dit in de breedste zin van het woord, maar inmiddels is helder geworden dat de reclamewereld als thuis voor mij is. Een groot en misschien wel het belangrijkste deel van deze branche komt één keer per jaar samen in Cannes tijdens het International Festival of Creativity. Helaas is dit voor studenten als mij nauwelijks toegankelijk vanwege het hoge prijskaartje wat eraan hangt. Terwijl er juist zoveel te leren is over Brand Thinking, Social Media, Storytelling en veel meer! Ook netwerken is belangrijk in deze wereld en waar kan dat nou beter dan in Cannes?’
 
Om de leerzame trip naar Cannes dit jaar toch te kunnen betalen heeft Droog de AdTraveller opgezet. Via crowdfunding en de website adtraveller.com is het mogelijk zijn reis te sponsoren. 
 
‘Omdat ik begrijp dat een bedrijf niet zomaar financieel wilt bijdragen heb ik het AdShirt ontworpen. Het is voor bedrijven mogelijk een toegewezen plek op het AdShirt te kopen voor een bedrag vanaf 40 euro. Het AdShirt zal figureren als een billboard en de logo’s zullen 7 dagen lang zichtbaar zijn in Cannes. Uiteraard laat ik het AdShirt 7 keer maken zodat het geen SmellyShirt wordt,’ aldus Droog. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch