Danone schakelt meerdere bureaus in voor OIKOS

06-05-2014 (08:16) - Bureaus

Danone Nederland heeft haar yoghurtmerk OIKOS gelanceerd met een combinatie van bureaus en een geïntegreerde media-aanpak, waarin het fascineren van de doelgroep en ‘tasting is believing’ uitgangspunten zijn. Doel is uiteindelijk om yoghurt als snack te installeren.
 
OIKOS richt zich op de kritische Generation Y, die merken sterk beoordeelt op relevantie en moeilijk grijpbaar is via betaalde media. Daarom heeft Danone gekozen voor een andere aanpak: een samenwerkingsverband van bureaus (DaybreakContent, Square Melon, BrainMedia, Brandnew, Lukkien, Eden Frost, Mediacom, Glasnost, Metro (Telegraaf Media Group), Motivaction) en een alternatieve introductiecampagne zoals FMCG merken gewend zijn.
 
De bureaus werken samen aan het merkverhaal van OIKOS, waarbij het installeren van yoghurt als snack centraal staat. Dit doen zij in wisselende combinaties om te zorgen voor een 360 graden aanpak van het merk, wat veel flexibiliteit vereist en een hoge onderlinge gunfactor. 
 

Naast awareness media zoals getargete outdoor, tv billboarding, online advertising en PR is het content platform The Dutch Snacker gelanceerd. Hierop nemen expats op een ludieke manier het eetgedrag van de Nederlander onder de loep. De contentcampagne wordt ondersteund met een social media campagne en een intensieve inzet in Metro.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch