Day for change afgetrapt
14-03-2007 (10:57) - Bureaus
Gisteren is de aftrap voor de multimediale campagne DAY FOR CHANGE gegeven. Onder leiding van Marc Klein Essink, Diederik Laman Trip en Arthur Hoogendijk werd ‘DAY FOR CHANGE’ geïntroduceerd.Met dit charitatieve initiatief wil het drietal de bekendheid van het principe van microkredieten vergroten en laten zien hoe effectief de kredieten zijn als middel in armoedebestrijding. Zaterdag 5 mei is de slotdag van de eerste landelijke DAY FOR CHANGE-actie.
Om Nederland warm te maken voor het systeem, start DAY FOR CHANGE verschillende landelijke acties. De organisatie wil heel Nederland op de been krijgen om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor microkredieten. De actie wordt gesteund door ASN Bank, FMO, Oikocredit en Triodos Bank. Ook de medewerking van de VARA, scholen, Postkantoren en de Postbank zijn zeer belangrijk voor de landelijke acties. TBWA\PR helpt mee met het promoten van het initiatief.