DDB werkt voor oud-directeur DDB

27-01-2009 (11:01) - Bureaus

Gisteren opende de nieuwe online schadeverzekeraar InShared zijn digitale deuren. InShared is de eerste verzekeraar die overwinsten gegarandeerd terugbetaalt aan klanten. Het geld dat gereserveerd is voor het uitkeren van schades maar niet is opgemaakt, laat de verzekeraar terugvloeien naar de verzekerden. De overwinst wordt uitgekeerd aan mensen die geen schade hebben geclaimd, waardoor iedereen profiteert. Vandaar de pay-off: ‘We all benefit’. InShared is een nieuw bedrijf van Achmea.
 
Om de verzekerden te informeren over de hoogte van de overwinst, maakt InShared als eerste verzekeraar de premie-schadeverhouding permanent openbaar. Op de site is precies terug te vinden hoeveel premie InShared in totaal heeft ontvangen en hoeveel schade de verzekeraar heeft moeten uitkeren. De cijfers worden ieder kwartaal geactualiseerd. Van het totale ingekomen bedrag reserveert InShared 80 procent voor het uitbetalen van schade; de overige 20 procent wordt gereserveerd voor de bedrijfsvoering en eventuele verliezen. Al het geld dat van de 80 procent niet is uitgekeerd aan schade, vloeit terug naar de verzekerden. ‘Op basis van de marktgegevens van de afgelopen jaren verwachten wij dat het ieder jaar tot uitkering komt’, vertelt directeur Herberth Samsom van InShared. Door een lage kostenstructuur behoort InShared bovendien tot de goedkoopste verzekeraars in de markt.
 
‘Consumenten hebben duidelijk voor ogen waar financiële dienstverleners aan moeten voldoen’ zegt Samsom, die zelf een achtergrond heeft in de reclame als directeur van DDB. De stijl van de campagne is minimalistisch en grijpt direct naar de kern van de boodschap. De ontwikkelende bureaus DDB en Nobla kozen voor een opvallende stijl, die zowel geschikt is voor internet als televisie.
 


Media

Marketing

Economisch