Dentsu haalt dubbele versterking op Creative Media binnen met Daan Jongen en Felix van Wissen

Dentsu haalt dubbele versterking op Creative Media binnen met Daan Jongen en Felix van Wissen

03-11-2025 (18:20) - Bureaus

Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director. Met hun komst versterkt dentsu haar positie op het snijvlak van media, content en creatie met een duidelijke focus op het verder ontwikkelen van Creative Media.

Op links: Daan Jongen. Rechts: Felix van Wissen

Daan Jongen komt over van Abovo Maxlead, waar hij als Creative Director creatief verantwoordelijk was voor het label AM Beyond*. Daarvoor vervulde hij diverse creatieve rollen bij N=5 en DPG, na een eerdere carrière in de mediawereld op het Mediapark bij BNN en BNNVara.“Branded content draait om strategische creativiteit; de zoektocht naar plekken en momenten met kwalitatieve aandacht via content die men wíl lezen, horen of zien,” aldus Jongen. “Wat mij betreft de leukste job mogelijk in ons vak.”

Felix van Wissen stapt over van WPP Media / StudioM, waar hij ruim drieënhalf jaar als Senior Account Manager Influencer Marketing verantwoordelijk was voor de strategie en uitvoering van campagnes voor uiteenlopende merken. Daarvoor bouwde hij bij Scooperz de influencer marketing- en managementafdeling op en maakte hij die tot een volwaardige tak binnen het bureau. “Het mooiste aan influencer marketing vind ik de balans tussen het creëren van creatieve, platform-native content die mensen willen zien, maar die tegelijk ook écht waarde toevoegt voor de adverteerder,” vertelt Van Wissen. “Bij dentsu kan ik die balans verder uitbouwen, samen met merken én creators.”

Verbinden van creatie en media

Met de komst van Daan en Felix zet dentsu een volgende stap in haar visie op het verbinden van media en creatie. “Met het aanstellen van Daan en Felix halen we de ervaring in huis om onze focus op Creative Media extra te accelereren,” aldus Remco de Groot, verantwoordelijk voor Creative media bij dentsu. “Binnen dentsu geloven we, naast het samen laten komen van media en creatie in advertenties, dat we de kracht van samenwerkingen met platformen en mensen nodig hebben om merken te laten groeien. Juist in een tijd waarin authenticiteit en vertrouwen belangrijk zijn, is het cruciaal om de juiste partnerships op te zetten. Influencer marketing en branded content zijn daar voor ons twee niet-te-missen pilaren in, die veelal hand in hand gaan.”
 


Media

Marketing

Economisch