Discovery Channel weert vrouwen
20-11-2009 (09:59) - Bureaus
Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, lanceert de nieuwe brand campagne ‘Niet bestemd voor vrouwenogen’. De campagne onderstreept de unieke positie die Discovery Channel inneemt in het Nederlandse medialandschap. Dit wordt bevestigd doordat Discovery Channel is uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van Nederland. De landelijke campagne loopt van 23 november tot 14 december en wordt ondersteund door print, outdoor, online en radio-uitingen.
Met de door Dawn ontwikkelde campagne ‘Niet bestemd voor vrouwenogen’, waarin mannen te zien zijn met vrouwenogen, viert Discovery Channel met een knipoog dat het dé bestemming is voor mannen. Het vervreemdende effect van de campagne-uitingen maakt op ondubbelzinnige wijze duidelijk waar de zender voor staat: intelligentie, kwaliteit en avontuur. De campagne daagt de Nederlandse man uit om zich door Discovery Channel te laten inspireren. De factual entertainment zender weet wat mannen echt beweegt. Discovery Channel was de eerste zender die zich specifiek op mannen richtte, een trend die niet onopgemerkt is gebleven door andere zenders.
Discovery Channel is uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van Nederland in 2009. Uit onderzoek van Consult Brand Strategy blijkt dat de zender zich het best weet te onderscheiden en in te spelen op de behoefte van zijn kijkers. Voorts wordt Discovery Channel geroemd om het feit dat de zender visie heeft, intelligent, origineel, dynamisch en vernieuwend is.