Dog and Pony wint New Kids 2014

03-10-2014 (12:49) - Bureaus

De finale New Kids on the Block 2014 was woensdag aanstekelijk spannend. 3sixtyfive, Pickle Factory, Joe Public, Kwartvoorhalf of toch Dog and Pony?
 
Er werd ademloos geluisterd en gekeken tijdens de presentaties in de finale New Kids on the Block 2014. Rond half zes gaven publieks- en vakjury hun finale-oordeel over wat de vijf finalisten in de voorgaande twee uur hadden laten zien. Het designbureau Dog and Pony won. ‘Smaakkwesties los laten. Ons ontwerp bepaalt wat het product definieert’. 
 
Sterke tweede werd Kwartvoorhalf. Dit superjonge merkactivatie- en guerrillabureau was in het gezelschap zeker de meest jonge Kid on the Block. De onbevangen presentatie was bijna goed voor goud. ‘Bij ons komt het allemaal uit gevoel’. 
 
Joe Public eindigde ex-aequo op de tweede plaats. Jong, succesvol en mèt een bewezen business-case: ‘We zijn geen prijsvechter, maar een challenger’. 
 
Op de derde plaats 3sixtyfive. Dit bureau beet het spits van de presentaties af en legde de lat meteen hoog. Hun statements liegen er niet om. ‘We gaan vooruit naar vroeger’, klinkt niet alleen als een haiku, maar werkte ook op het kritische publiek als een katalysator. 
 
Pickle Factory was op de vierde positie de hekkensluiter, voor zover je na het vertrekpunt in het voorjaar van 2014 met 36 bureaus van een hekkensluiter kunt spreken. De visie (contextmarketing) staat als een huis en het statement ‘merken ontwikkel je niet met reclame’, zorgde voor relevante food for thought.
 
De finale New Kids on the Block 2014 werd voorgezeten door Fred Moolhuijsen. Namens de vakjury waren in de finale vertegenwoordigd: Rik Heijmen (KOKORO en winnaar 2013), Wim Ubachs, Peter van Leeuwen, Alwine de Jong, Jack de Graaff, Lucy van der Helm, Jan-Willem Brüggenwirth en Meindert van den Heuvel. De bureaus werden in aanloop naar de finale gecoached door Ronald Voorn en Eugene Roorda.
 
Clear Channel Hillenaar was voor het tweede achtereenvolgende jaar mediasponsor van de finale New Kids on the Block 2014. Het winnende bureau Dog and Pony ontving uit handen van Philip Meijer een cheque ter waarde van 30.000 euro outdoor-advertising.
 
Dit en veel meer over New Kids on the Block 2014 in Fonk Magazine 141 (31 oktober).
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch