Effie-inzendingen iets gestegen

27-08-2014 (07:42) - Bureaus

Het aantal Effie-inzendingen is dit jaar iets gestegen, van 36 naar 39. De jury’s zijn inmiddels gestart met hun beoordelingen. 
 
Volgens de organisatie is er sprake van een meer evenwichtige verdeling over de drie categorieën: wederom is de categorie gedrag het best vertegenwoordigd met 20 inzendingen, gevolgd door Merk met 12 cases en Bewustwording met 7 inzendingen. Vorig jaar was dit 26, 6 en 4 inzendingen voor Gedrag, Merk resp. Bewustwording.
 
Linda Boks, bestuurslid van de VEA: ‘De Effie Stuurgroep heeft veel energie gestoken in het onder de aandacht brengen van de drie inzendcategorieën en het bekend maken van de verschillende criteria die gelden per categorie. Dat is opgepakt, een verdubbeling van het aantal inzendingen bij Merk en een mooie stijging bij Bewustwording, waar we het license-to-operate meer benadrukt hebben.’
 
De reclameprijs voor bewezen effectiviteit wordt op 7 oktober uitgereikt tijdens het 24 Festival in de Stadsschouwburg op (en rondom) het Leidseplein in Amsterdam. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch