Gehrels beschermvrouwe communicatiebranche
14-10-2011 (08:40) - Bureaus
Woensdag 12 oktober vond van 8:00 uur ’s ochtends tot 8:00 uur de volgende dag op en rond het Rembrandtplein in Amsterdam de tweede editie plaats van ‘De 24 uur van de reclame’. Het festival van BVA en VEA had dit jaar als thema ‘I like ideas’, want creatieve en doordachte ideeën vormen de motor van vermakelijke én verantwoorde communicatie. Een thema dat gedurende 24 uur op verschillende manieren terugkeerde in de diverse evenementen.
‘s Middags vond er een Media Lunch voor genodigden plaats, onder wie wethouder van Amsterdam Carolien Gehrels. Tijdens deze lunch lichtten BVA voorzitter Jan Driessen en VEA voorzitter Ralph Wisbrun toe waarom De 24 uur van de Reclame een belangrijke toevoeging is om het reclamevak op een positieve manier onder de aandacht te brengen en ter discussie te stellen. Tijdens de lunch deden de voorzitters een oproep aan Carolien Gehrels om BVA en VEA te steunen bij het zoeken van nieuwe huisvesting in Amsterdam, het hart van de creatieve en de communicatiebranche.
Zij deden Carolien Gehrels het verzoek of zij in navolging van voormalig vader van de communicatiebranche Frank Heemskerk (voormalig staatssecretaris EZ, thans lid RvB Royal Haskoning en EffieVoorzitter) beschermvrouw wilde worden van de communicatiebranche. Zij accepteerde dit ‘aanzoek’.
Net als vorig jaar bij de eerste editie kwamen er op alle events samen circa 2000 reclamemakers, adverteerders, talenten en reclameliefhebbers af.