Globrands werkt voor STIVORO

18-01-2010 (10:29) - Bureaus

STIVORO, het expertisecentrum voor tabakspreventie, heeft de campagne Rookvrij Opgroeien gelanceerd, met de slogan ‘Roken? Houd kinderen erbuiten’. Ook is een nieuwe behandelmethode ontwikkeld die in de zorg wordt aangeboden: STIMEDIC. Beide namen en de slogan zijn ontwikkeld door Globrands naming & strategy. De campagne 'Rookvrij opgroeien' is het vervolg op de campagne 'Roken, niet waar de kleine bij is'. Doelstelling was om de campagnenaam los te koppelen van de slogan en de slogan te richten op de omgeving van iets oudere kinderen dan eerder het geval was. STIMEDIC is in samenwerking met universiteiten ontwikkeld. Belangrijke elementen zijn motiveren tot stoppen met roken, advies bij gebruik van hulpmiddelen en de principes van Motiverende Gesprekvoering. De methode onderscheidt zich door maximaal resultaat bij minimale druk op de medische praktijk. Hij wordt vooral toegepast in ziekenhuizen en door huisartsen.

 


Media

Marketing

Economisch