Gouden Effie voor Robijn en UbachsWisbrun/JWT

13-10-2011 (09:00) - Bureaus

Vanavond zijn in Escape Amsterdam de Effies uitgereikt als de Grande Finale van De 24 uur van de Reclame. En de score? Eén Gouden Effie, vier Zilveren exemplaren en tien keer Brons. De Gouden Effie was voor de campagne van Robijn ‘Want wat mooi is moet mooi blijven’ van Unilever Benelux (UbachsWisbrun/JWT). Een Grand Effie werd deze editie niet vergeven.

Zilver ging naar ‘Ben jij al donor?’ (Ministerie van VW&S/KesselsKramer en NOISE), ‘De OV-chipkaart. Ga ook om!’ (NS Reizigers/Van Wanten ETCETERA en DDB Amsterdam), ‘InShared - We all benefit’, (InShared/DDB Amsterdam en Nobla) en ‘Lay’s Maak de Smaak’ (PepsiCo Nederland/FHV BBDO en Red Urban). Brons was er onder andere voor Bavaria, Jumbo Supermarkten en de Nederlandse Hartstichting. 

Er waren dit jaar 43 campagnes die kans maakten naar de Effie, iets meer dan vorig jaar. In 2010 was de winnaar van de Grand Effie 'Gewoon bij Albert Heijn'. De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over vijf continenten wordt toegekend. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York en wordt sinds 1984 in Nederland uitgereikt.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch