Heineken populair bij jury’s
16-06-2014 (10:45) - Bureaus
Zojuist zijn weer enkele shortlists van de Cannes Lions bekend gemaakt. We weten nu ook welke campagnes kans maken op een Leeuw in de categorieën Creative Effectiveness, Media, Mobile, Outdoor, PR en Press. Gisteren werden de shortlists Direct, Innovation en Promo & Activation al naar buiten gebracht.
Bij Media is het weer raak voor JWT Amsterdam dat een nominatie in de pocket heeft voor de Kitkat ‘Have a seat’-campagne. Ook Wieden+Kennedy, Starcom en Heineken maken kans op een Media Lion dankzij de Legendary Posters (tweemaal). Ook hun ‘Odyssey’-campagne staat genoteerd in de lijst. Nog meer Heineken – ditmaal in combinatie met DDB & Tribal Amsterdam – de #SHAREASOFA-campagne. En – geen verrassing – ook hier een nominatie voor ‘Sweetie’ (Lemz).
Bij Outdoor is Wieden+Kennedy kansrijk in de vorm van de Nike Turkije ‘Human Printing Press’-campagne. Ook Heinekens ‘Legendary Posters’ (Starcom) doen in deze categorie mee. Bij PR draait het voor ons land om ‘Sweetie’ (Lemz, tweemaal) en de vuurwerk-veiligheidscampagne (TBWA\NEBOKO).
In de categorie Press doen N=5 en de Stichting Alzheimer goede zaken met hun in ons land regelmatig gelauwerde campagne.
Het is opvallend dat Nederland in de categorie ‘Mobile’ geen enkele keer wordt genoemd. Hetzelfde geldt voor Creative Effectiveness.