Interactie helpt National Geographic
21-01-2010 (11:07) - Bureaus
De nieuwe webshop, waarin een compleet aanbod van National Geographic producten is te bestellen, is gemaakt door bureau Interactive. De webshop is gekoppeld aan de website van het National Geographic Magazine. De webshop beschikt over een uitgebreid productvariantbeheer, een koppeling met betaalplatform Docdata en een geautomatiseerde export van de orders naar de orderverwerkende partij. Omdat de vorige National Geographic webshop qua design, usability en zoekmachineoptimalisatie was verouderd kreeg Interactie in het voorjaar van 2009 opdracht van G+J Uitgevers om een nieuwe online shop te ontwikkelen. De nieuwe webshop past binnen de merkbeleving van National Geographic. Het merk heeft een hoge naamsbekendheid en staat kwalitatief goed aangeschreven. Naast het magazine zijn er ook boeken, dvd’s, tassen, wandkaarten, kalenders en een veelvoud aan andere producten onder het merk ontwikkeld. Ook voor andere G+J titels zullen binnen hetzelfde platform in de komende periode webshops worden gelanceerd.