Inzendingen Effies gestegen
15-03-2007 (10:47) - Bureaus
De belangrijkste effectiviteitprijs voor reclame, de Effie, vertoont dit jaar een stijging in het aantal ingezonden cases ten opzichte van vorig jaar. Afgelopen week sloot de inschrijvingstermijn. In totaal stuurden 40 adverteerders en bureaus 53 cases in, een stijging van bijna 50 procent ten opzichte van vorig jaar (2006: 37 cases), aldus de zeer tevreden organisatoren VEA en BVA.Onder het door Van Walbeek Etcetera ontwikkelde EffieJaarthema ‘het laatste oordeel’ heeft de EffieStuurgroep een intensief communicatietraject (mailings, PR en workshops) bewandeld. Het thema ‘het laatste oordeel’ deed een direct appèl op het professionele eergevoel van bureaus en adverteerders om onderworpen te willen worden aan het ultieme juryoordeel over hun communicatiecampagnes. En dat is beoordeeld worden op bottom-line effectiviteit. De EffieUitreiking vindt 4 juli plaats in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam.