Is reclame kunst of pulp?

26-03-2008 (09:38) - Bureaus

Bach en André Hazes, twee onverenigbare grootheden of toch niet? Is er tussen hoge en lage cultuur wel zoveel onderscheid als wij denken? Kruisbestuivingen zijn er in elk geval. Het Metropole Orkest waagde zich aan muziek afkomstig uit computerspelletjes en postmoderne schrijvers halen hun inspiratie uit stripverhalen. Omgekeerd wordt literatuur ‘verstript’ en worden klassieke theaterstukken verplaatst naar de straatcultuur van vandaag met skaters en rollerbladers. Cultuurmakers en -beschouwers zijn het erover eens dat de lage cultuur serieus genomen moet worden. En niet alleen als inspiratiebron. Vragen, vragen, vragen. Het antwoord is misschien te achterhalen tijdens de lezing ‘Reclame als kunst’ van Corinne Genestay, reclamemaker en gastcurator van het Cobra Museum (De kunst van het verleiden). Plaats van handeling is de aula van het Academiegebouw (Domplein 29, Utrecht), 2 april, van 20.00 tot 21.30 uur. Voor meer informatie zie: <http://www.sg.uu.nl> . Alle activiteiten van Studium Generale zijn gratis en zonder reservering toegankelijk tenzij anders vermeld.

Media

Marketing

Economisch