Koreaanse eer voor Studio Kluif
21-09-2015 (14:42) - Bureaus
Studio Kluif is de grote winnaar in Zuid-Korea bij de IDC Eeum Design Connects 2015. Om de nieuwe visuele identiteit van de Zuid-Koreaanse regering te vieren, had het Ministerie van Cultuur, Sport & Toerisme besloten om een speciale publieke tentoonstelling te organiseren.
50 designbureaus vanuit de hele wereld zijn benaderd om 2 grafisch ontwerpen te maken. Eén ontwerp dient een grafische vertaling van het land van herkomst te zijn en het andere ontwerp een grafische vertaling van hun eigen interpretatie van Zuid-Korea.
Michel de Boer van MdB Associates in Nederland + Wang Studio in Shanghai, verantwoordelijk voor de Nederlandse selectie van bureau’s, heeft Studio Kluif gevraagd om Nederland te vertegenwoordigen.
Studio Kluif benaderde deze opdracht vanuit een totaal andere hoek dan men zou verwachten van een identity project. Ze besloten om een verpakking te ontwerpen voor beide naties, resulterend in twee grote dozen. Het ontwerp bestaat uit een typisch ontwerp in de vorm van een infographic, een sterk branding symbool, een gedicht dat de ziel van het volk vertolkt en op de bovenzijde van de doos, het motto van elk land.