Lowe & Draftfcb versnippert Het Net
30-01-2009 (10:17) - Bureaus
Veel mensen ergeren zich groen en geel aan hun internetprovider. Vooral de slechte service en de hoge kosten zijn vaak een doorn in het oog. Internetprovider Het Net herkent die problemen, van de concurrentie welteverstaan.
Reclamebureau Lowe & Draftfcb heeft daarom een ‘Superpapierversnipperaar’ ontwikkeld voor Het Net. Deze helpt mensen van hun frustratie en van hun contract af te komen. Als ze hun contract door de versnipperaar hebben gehaald, kunnen ze zich vervolgens ter plekke aanmelden als klant bij Het Net. De papierversnipperaar reist de komende week door het land en wordt neergezet op drukbezochte plekken in grote steden.
Volgens Koen Cluistra van Het Net klagen mensen vaak terecht over hun internetprovider: ‘Veel mensen hebben een contract voor internet of internet en bellen, waarmee in de praktijk veel problemen zijn: internet ligt eruit of de service van de helpdesk is niet goed. Of het contract is gewoon veel te duur. Mensen willen vaak basic, maar betalen toch voor allerlei toeters en bellen, en dus betalen ze te veel.’
Iedereen die ontevreden is, kan straks zijn internetcontract door de papierversnipperaar halen.’Een lekker gevoel’, volgens Cluistra. En hij vervolgt: ‘Voor iedere concurrent is er een aparte bak aangebracht in de ‘Superpapierversnipperaar’. Aan de hoeveelheid snippers in de bakken kan je zien welke provider het minst geliefd is. Zo creëren we een ludieke ‘nationale barometer van onvrede’. De komende tijd zal dus blijken wie de minst geliefde internetprovider is.’
De actie met de ‘Superpapierversnipperaar’ is een onderdeel van een bredere campagne die Lowe & Draftfcb heeft ontwikkeld voor Het Net. Onder andere in een televisiecommercial worden mensen ook aangezet om hun dure internetcontract te versnipperen. ‘Uit marktonderzoek blijkt dat mensen wel weg willen bij hun internetprovider, maar dat ze op zien tegen de administratieve rompslomp en bang zijn dat ze tijdelijk zonder internet komen te zitten. Wij zeggen je oude contract voor je op en zorgen ervoor dat je geen dag zonder internet zit. Daarvoor hebben we de Directe Overstaphulp’, aldus Cluistra.