Malibu-campagne heeft Oranje-tintje

07-03-2008 (10:45) - Bureaus

Huibert de Leede speelt de mannelijke hoofdrol in de nieuwe wereldwijde reclamespot van Malibu: ‘Bring out your Caribbean spirit’. De Nederlander - van beroep consultant in de zakelijke dienstverlening - was op reis door Zuid-Amerika toen hij ontdekt werd. De Leede bleek de belichaming van de Malibu-mindset met zijn optimistische, easy-going-houding: ‘Lekker een paar dagen in relaxte Malibu-sfeer rondlopen op flip flops. Dat vond ik heerlijk!’ De nieuwe reclamespot is vanaf maandag te zien op de Nederlandse televisie. Bekroonde regisseur Albert Kodagolian regisseerde de reclamespot op locatie in Buenos Aires. Kodagolian heeft spots geregisseerd voor onder andere Nissan en Lynx naast een aantal korte filmpjes en speelfilms.

De setting van de reclamespot is een stad, waar mensen hun Caribische gevoel hebben gevonden wat duidelijk effect heeft op hun gedrag. Terwijl de hoofdpersonages door de straten fietsen, zien zij mensen hun dagelijkse routines uitvoeren met een Malibu-opvatting, welke vertegenwoordigd is door hun keus van schoeisel: flipflops. Van een goedlachse tv-verslaggever die een reportage opneemt tot een presidentiële bodyguard die aan het frisbeeën is, elke personage belichaamt ‘Bring out your Caribbean spirit’ door het aanstekelijke karakter van de Cariben te integreren in hun dagelijks leven. Het hoogtepunt van de spot is een ‘rooftop party’ geheel in tropische sferen. De campagne - bedacht door Droga 5 en Publicis - is geïnspireerd door het Caribische erfgoed van het merk en moedigt mensen aan om de luchtige en upbeat- energie van de eilanden te ervaren in hun dagelijks leven.

Media

Marketing

Economisch