Megaklus Design Bridge
28-01-2009 (10:42) - Bureaus
Royal FrieslandCampina, de nieuwe onderneming die voortkomt uit Friesland Foods en Campina, onthult vandaag de nieuwe corporate identity die ontwikkeld werd door international branding agency Design Bridge. De nieuwe corporate identity onderstreept de ambitie het meest professionele en aantrekkelijke internationale zuivelbedrijf ter wereld te worden door meer uit melk te halen. De gebundelde krachten maken het mogelijk de wereldwijde positie te versterken, de focus op innovatie en de zuivelketen uit te breiden, nog meer producten te ontwikkelen en toekomstige groei te verwezenlijken. Hierdoor worden kansen gecreëerd voor de klanten, consumenten en medewerkers en hierdoor voor de leden-melkveehouders.
Royal FrieslandCampina transformeert melk én de onderneming, hetgeen de inspiratie is geweest voor de nieuwe identiteit: sprankjes kleur die uit een puur wit middelpunt spatten. De symboliek is duidelijk: melk in een kleurrijk spectrum van ongekende mogelijkheden. De nieuwe identiteit weerspiegelt de fascinatie voor melk. De kleuren weerspiegelen de vele facetten van het bedrijf als innovatie, duurzaamheid, coöperatief en passie.
Frank Nas, managing director van Design Bridge: 'We zijn zeer vereerd met het feit dat het nieuwe FrieslandCampina voor ons heeft gekozen. Een prachtig nieuw bedrijf met veel ambitie. Het komt niet elke dag voor dat je het visuele karakter mag ontwikkelen van een bedrijf met een omzet van zo'n 9 miljard.’