Miljoenen voor CEO’s
27-04-2007 (11:28) - Bureaus
De verhalen over de ‘graaicultuur’ in het Nederlands bedrijfsleven staan de laatste weken weer op diverse voorpagina’s. In de internationale reclamewereld lijkt hetzelfde te gebeuren. Adweek komt vandaag met een overzicht van wat de topmannen jaarlijks verdienen.Omnicoms chief executive John Wren ontving in 2006 een compensatie van 13,2 miljoen dollar. Tweemaal zoveel als CEO Michael Roth van de Interpublic Group, hij mag 7,2 miljoen op zijn rekening bijschrijven. Het miljoenenloon van Wren bestaat voor zes miljoen uit bonussen, voor 5,9 miljoen aan opties in aandelen en enkele tonnen aan compensatieregelingen.
Enkele andere grootverdieners: Andrew Robertson (CEO BBDO Worldwide) kreeg 4,6 miljoen en TBWA Worldwide CEO Jean-Marie Dru pakte 4,4 miljoen. CEO Stephen Gatfield van Lowe Worldwide moet genoegen nemen met ‘slechts’ 2,7 miljoen dollar.