Mindshare aan de haal met meest begeerde AMMA
02-06-2014 (13:22) - Bureaus
Voor de vierde keer is Mindshare op woensdagavond bij de AMMA’s uitgeroepen tot Mediabureau van het Jaar. Q-music werd Exploitant van het Jaar. Mindshare was eerder Mediabureau van het Jaar in 2005, 2009 en 2010. In totaal is het bureau sinds de AMMA-start in 2001 zeven keer genomineerd als beste mediabureau.
De AMMA voor Exploitant van het jaar ging dit jaar naar Q-music, dat het opnam tegen RTL Nederland. Starcom won twee AMMA’s. Alle winnaars van 2014:
Beste Mediastrategie
Desperados - AM (Heineken) - Starcom, Vice Media
Beste Interactieve Mediastrategie
Vuurwerk campagne 2013 (VeiligheidNL) - TBWA/Neboko
Beste Media-innovatie
Automated Trading Radio - The Media Exchange, Blue Mango
Beste Creatieve Gebruik van een Medium
Goedverhaal (Samsung) - Starcom, Leo Burnett
Media-adverteerder van het jaar
Coca-Cola (UM)
Mediabureau van het jaar
Mindshare
Exploitant van het jaar
Q-music
YIM Mediatalent van het jaar
Joris Garritsen (MediaCom)
Hans du Chatinier-prijs
A Brand POEM - Sanoma, DVJ Insights, University of Applied Sciences
Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Mascha Colmans-de Graaf (Jean Mineur Mediavision)
Meer over de AMMA genomineerden en de Fonk favorieten van 2014 in Fonk 131 die vandaag of morgen op de mat ligt.