
Nieuw bureau Gangmakers koppelt marketing aan alle bedrijfsonderdelen
Melvin Woudenberg richt Growth Agency Gangmakers, speciaal gericht op op bedrijven die verkeren in een groeifase. Het nieuwe digital marketing, marketing en AI bureau ziet marketing niet langer als losstaand onderdeel, maar koppelt het aan bedrijfsonderdelen als sales, finance, HR en operations.
Gangmakers stelt dat groei niet langer alleen op data en het verbeteren van één enkel kanaal te baseren is. Het bureau werkt daarom via het 'compound groei' principe, een steady performance en continue verbetering van alle touchpoints in de consumer journey.
De filosofie is duidelijk: investeren in de samenhang van alle bedrijfsonderdelen levert exponentieel meer op dan het nastreven van perfectie in een losse marketing-silo. Zo is het bureau in staat het marketingproces te verbeteren en growth trajecten te versterken door onder andere data te koppelen aan campagnes, het salesteam te verbinden met marketeers en te onderzoeken waar AI in jouw organisatie echt impact kan maken.
Kritische denkwijze
Met meer dan tien jaar ervaring in digital marketing, development en groei bij toonaangevende organisaties als Social Brothers, brengt oprichter Melvin Woudenberg de expertise mee om klanten te helpen met zowel strategie als concrete uitvoering. "In onze industrie zien we dat veel bureaus onmiddellijk een oplossing aanbieden voor het probleem dat een organisatie benoemt. Bij Gangmakers pakken we dat anders aan. We geven niet direct een oplossing, maar onderzoeken eerst bedrijfsbreed door middel van kwalitatieve gesprekken en kwantitatieve data of de uitdaging die de klant ervaart, wel écht het onderliggende probleem is", zegt Woudenberg.
Deze kritische denkwijze noemt het bureau de inventarisatiefase. Pas na deze fase volgt een scherp en strategisch plan met blueprint, roadmap en business cases. "Samen bepalen we de juiste richting, dagen we gemaakte keuzes uit en bouwen we aan duurzame compound groei."