PAN-campagne succesvol
02-12-2009 (09:54) - Bureaus
PAN Amsterdam sluit af met een recordaantal van 42.000 bezoekers. Dat zijn er 18,4% meer dan vorig jaar. Mediaxplain*, het bureau dat verantwoordelijk is voor de strategie en inkoop van de campagne voor PAN Amsterdam, kijkt tevreden terug. De uitgerolde strategie om in een relatief korte periode met een multimediale inzet op relevante plekken aanwezig te zijn, heeft zijn effect niet gemist. Marcel van Huis, strateeg van Mediaxplain* legt uit: 'naast de overtuigende presentatie van de exposanten heeft de gekozen mediamix dit jaar opnieuw een positieve bijdrage geleverd aan de gestegen bezoekersaantallen. Door continue het effect van de campagneonderdelen te blijven volgen, kan steeds scherper gekozen worden voor die elementen en exploitanten die daadwerkelijk bijdragen aan een hoger bezoekersaantal'.
De multimediale campagne voor PAN Amsterdam bestond naast een sterke inzet op TV in selectieve blokken (STER) ook uit een radiodeel met uitzending op locatie (BNR), online display advertising, streamspots, een SEO-campagne op Google en een abricampagne. Daarnaast maakte zowel advertenties als redactionele samenwerking in dagbladen en magazines deel uit van de campagne. Een eigen PAN Amsterdam bijlage en wervende lezersactie in het NRC Handelsblad complementeerde de inzet.
De 23ste editie van PAN Amsterdam brak met 42.000 bezoekers in negen dagen alle records. Zo was ook het deelnemersaantal van 137 exposanten 7% meer dan in 2008.