Popping lots of cherries
17-06-2014 (12:19) - Bureaus
In deze derde aflevering Tessa aan de Stegge, oprichter en Managing Director van Cherry Picker. Haar bureau scoorde opvallend goed bij de New Kids on the Block-polls. Wat is het geheim? ‘Voor Cherry Picker was de crisis een zegening: het heeft gezorgd voor een open houding vanuit (potentiële) opdrachtgevers ten opzichte van onze nieuwe benadering van marketing.’
Wat maakt jullie de perfecte halve finalist en later wellicht winnaar van New kids on the Block?
‘Cherry Picker is een nieuwe generatie-concept, wij begrijpen de veranderde wereld die ontstaan is door de crisis. Dit doen we door op eigen research gebaseerde trendwatching-inzichten door te vertalen naar campagnes en lange termijn strategieën. Cherry Picker bouwt met deze filosofie een brug tussen ‘de nieuwe wereld’ en de behoeften van onze opdrachtgevers. Ons speelveld is specifiek travel.
Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je?
‘Het bruist! Ik zie dat als inspiratie, niet als concurrentie. Ik ben Cherry Picker gestart omdat ik vond dat de benadering van PR/marketing binnen travel niet meer van deze tijd was. Met die drijfveer hebben wij met succes onze eigen niche gecreëerd. Het is een eer om samen met deze bureaus genomineerd te zijn.’
Specialiseren of een zo breed mogelijk creatief pakket bieden, wat heeft jullie voorkeur?
‘Absoluut specialiseren, ik geloof in een toekomst vol nichespelers en specialisten.’
Wat is jullie USP?
‘De combinatie van trendwatching en PR/marketing, ontwikkeld en uitgevoerd door zes mensen van de nieuwe generatie.’
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus?
‘Ik denk dat we vanuit onze handelsgeest en onafhankelijke karakter resultaatgericht, eerlijk en autonoom zijn.’
Wat is jullie ultieme reclameprijs? Lamp, Leeuw, Esprix, Spin of Effie?
‘Ik zal eerlijk zijn: daar zijn we (nog) niet mee bezig. De belangrijkste waardering: tevreden opdrachtgevers, synergie in ons team en het uitgaan van onze eigen kracht.’
We lijken steeds meer uit de crisis te komen, merken de nog (relatief) jonge bureaus dat sneller dan de grote jongens?
‘Cherry Picker is geboren is de crisis, dus we weten niet anders dan dat ‘over-achieven’ essentieel is. Los van de laatste stuiptrekkingen, is deze crisis toch echt voorbij. Rotte appels vallen uit de mand, nieuwe spelers treden toe en de taart wordt opnieuw verdeeld. Voor Cherry Picker was de crisis een zegening: het heeft gezorgd voor een open houding vanuit (potentiële) opdrachtgevers ten opzichte van onze nieuwe benadering van marketing.’
Waar zijn jullie momenteel mee bezig en wat gaan we binnenkort zien?
‘We maken een groeispurt door in alle opzichten: popping lots of cherries. Ik durf nog niet te zeggen wat de lekkerste kers wordt maar zoet is ie wel.’
Wat is volgens jullie de beste campagne van 2014 tot nu toe?