PR-afdeling voor Mediaxplain*

22-12-2009 (09:57) - Bureaus

Mediaxplain*, het strategische full service mediabureau uit Amsterdam, breidt uit met een PR-afdeling. Het bureau, dat geleid wordt door Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, verwacht met deze toevoeging aan de dienstverlening een nog completer antwoord te kunnen geven op de communicatievraagstukken van de klanten. Met de toevoeging van de nieuwe tak bestaat Mediaxplain* nu uit vier peilers: planning, interactive, optimalisatie en PR. Met een bewezen geïntegreerde methode biedt Mediaxplain* via deze vier peilers een totaalaanpak voor communicatievraagstukken waarin het maximaliseren van het effect van de boodschap centraal staat. Het bureau ontwikkelt de media- en communicatiestrategie voor organisaties als The Phonehouse, NCOI, TUI en VSM.

 

Aanspreekpunt voor de nieuwe afdeling is Activation Director Christiaan van Betuw. Op basis van zijn achtergrond houdt de PR-tak van Mediaxplain* zich niet uitsluitend bezig met traditionele vormen van public relations. Ook advies en uitvoering op het gebied van marketingpartnerships, buzz- & nieuwsmonitoring, social media strategieën en actiemarketing behoren tot de speerpunten van de nieuwe service. Inmiddels maken een aantal klanten al gebruik van deze geïntegreerde service.

 

Gun Nieuwenhuis legt uit: 'Ik hoor de vraag al: 'PR bij een mediabureau?' Klopt, maar dan wel campagne PR. Corporate PR is niet ons werkterrein. We hebben dagelijks contacten met de exploitanten en houden we scherp in de gaten wat de doelgroep beweegt. Vanuit die contacten en focus is het een kleine stap om ook redactionele relaties aan te boren of de doelgroep rechtstreeks te benaderen. Daar hoort soms een persbericht bij, soms een strategische samenwerking en soms een social media aanpak. Het is een nieuw terrein. We zijn aan het pionieren, maar alle seinen staan op groen.'

 

 

 


Media

Marketing

Economisch