Quaker Oats kiest PROUDdesign voor global identity
29-09-2015 (07:16) - Bureaus
16.00 uur - Het Amsterdamse packaging- en branddesignbureau PROUDdesign is door ontbijtgranenbedrijf Quaker Oats, onderdeel van PepsiCo International, gekozen als strategic design partner. Samen met het Amerikaanse bureau Chase Design Group gaat PROUDdesign de nieuwe identiteit van internationale merk Quaker ontwikkelen.
PROUDdesign is geselecteerd door het global Quaker team in de Verenigde Staten. Het Amsterdamse ontwerpbureau werkt al meer dan 10 jaar voor meerdere merken van Pepsico in Europa en de recente introducties van Quaker zijn klaarblijkelijk niet onopgemerkt gebleven.
Directeur/eigenaar Steven de Cleen van PROUDdesign is trots: “Dutch design doet het dezer dagen goed in de VS. Eerst Dyanne Beekman die de bedrijfskleding voor McDonalds USA mag ontwerpen, dan Francine Houben die met haar architectenbureau Mecanoo de New York Public Library gaat renoveren en nu wij! Onze sterke expertise in food en de ambachtelijke, aandachtige manier van werken hebben geleid tot deze opdracht.”
Wat volgens De Cleen ook heeft meegespeeld in de keuze van Pepsico voor het Amsterdamse designbureau is de “onvoorwaardelijke wil tot samenwerken met zowel de designafdeling van Pepsico als collega bureau Chase Design Group in Amerika. Samen gaan we op zoek naar wat moet uitmonden in een sterker wereldwijd Quaker merk.”
Na de ontwikkeling van de nieuwe global identity, neemt PROUDdesign de uitrol ervan voor de WESA regio (Western Europe & South Africa) voor zijn rekening.
Het Amsterdamse packaging- en branddesignbureau PROUDdesign is door ontbijtgranenbedrijf Quaker Oats, onderdeel van PepsiCo International, gekozen als strategic design partner. Samen met het Amerikaanse bureau Chase Design Group gaat PROUDdesign de nieuwe identiteit van internationale merk Quaker ontwikkelen.
PROUDdesign is geselecteerd door het global Quaker team in de Verenigde Staten. Het Amsterdamse ontwerpbureau werkt al meer dan 10 jaar voor meerdere merken van Pepsico in Europa en de recente introducties van Quaker zijn klaarblijkelijk niet onopgemerkt gebleven.
Directeur/eigenaar Steven de Cleen van PROUDdesign is trots: 'Dutch design doet het dezer dagen goed in de VS. Eerst Dyanne Beekman die de bedrijfskleding voor McDonalds USA mag ontwerpen, dan Francine Houben die met haar architectenbureau Mecanoo de New York Public Library gaat renoveren en nu wij. Onze sterke expertise in food en de ambachtelijke, aandachtige manier van werken hebben geleid tot deze opdracht.'
Wat volgens De Cleen ook heeft meegespeeld in de keuze van Pepsico voor het Amsterdamse designbureau is de 'onvoorwaardelijke wil tot samenwerken met zowel de designafdeling van Pepsico als collega bureau Chase Design Group in Amerika. Samen gaan we op zoek naar wat moet uitmonden in een sterker wereldwijd Quaker merk.'
Na de ontwikkeling van de nieuwe global identity, neemt PROUDdesign de uitrol ervan voor de WESA regio (Western Europe & South Africa) voor zijn rekening.