RA*W en bureaus helpen studenten UvA
28-09-2015 (14:00) - Bureaus
14.05 uur - De Universiteit van Amsterdam en RA*W University gaan samenwerken om masterstudenten Sociale Psychologie een beter inzicht te geven in het werk binnen de reclame. Een intensievere voorbereiding op de praktijk zal het gat moeten verkleinen tussen student en de reclamewereld. De studenten zullen werken aan opdrachten voor Selmore, Dawn, N=5 en Havas Boondoggle.
Studenten die een carrière in de reclamewereld nastreven kampen vaak met het probleem dat de kennis die ze hebben opgedaan tijdens hun studie niet aansluit op hun werkzaamheden in de praktijk. Hierdoor ontstaat er een gat tussen studenten en reclamebureaus. De UvA wilt dit gat verkleinen door de opzet van het vak ‘reclame en consumentengedrag’ van de master Sociale Psychologie aan te passen en er een praktijkdeel aan toe te voegen.
Om dit te realiseren hebben UvA docenten Michael Vliek en Roeland Voskens RA*W University benaderd. Het bestuur van RA*W University helpt bij het geven van invulling aan het vak.
De vier reclamebureaus leveren een case aan waar de studenten gedurende 1 maand aan zullen werken. Deelnemende bureaus zijn Selmore, Dawn, N=5 en Havas Boondoggle. Eind oktober zullen de resultaten worden gepresenteerd aan de jury die onder andere bestaat uit vertegenwoordigers van de bureaus.