Reclamebureaus gaan samen talent opleiden

23-10-2014 (07:34) - Bureaus

Vier onafhankelijke bureaus starten Uncommon, een ‘reclame traineeship’. Het programma, dat ieder jaar in januari start, biedt 4 tot 8 nieuwsgierige creatieven, de mogelijkheid om te werken en leren bij de vier verschillende bureaus. 
 
Naast een individuele periode van 3 maanden bij elk bureau, die afgesloten wordt met een gezamenlijke opdracht, worden de kandidaten het hele jaar in teamverband door een professionele coach begeleid. Met dit programma willen de bureaus de krachten bundelen om samen de hybride creatieven van de toekomst te vormen. 
 
Problemen van klanten zijn niet meer met creatieve communicatie alleen op te lossen. De creatie die van bureaus verwacht wordt, heeft veel meer componenten gekregen. Klanten verwachten slimme oplossingen. Steeds vaker is het beste idee een combinatie van impactvolle communicatie, digitale marketing, servicedesign en productontwikkeling. Om aan die vraag te voldoen heb je digital natives nodig die merken begrijpen, verhalenvertellers die innovatie omarmen, strategen die creatief zijn, en creatieven die met een start-up mentaliteit naar problemen kijken. 
 
Achtung, Dawn, Natwerk en SUE willen met Uncommon de beste jonge talenten in de markt binnenhalen én hen een omgeving aanbieden waarin ze kunnen leren en hun vaardigheden uitbreiden. Met afwisselende werkomgevingen en on-the-job training, bevat het traineeship een programma dat voor maximaal ontwikkelen gaat in korte tijd. 
 
De opzet van Uncommon is intens. Het staat open voor nationaal en internationaal talent (max 27 jaar) met maximaal 2 jaar werkervaring. Van geïnteresseerde kandidaten wordt verwacht dat ze zichzelf in het programma pitchen. Elk bureau selecteert zelf de kandidaten die, na afronding van de opleiding, bij een van de bureaus aan de slag gaan. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch