ReclameKlassiekers in Beurs van Berlage

27-01-2009 (11:00) - Bureaus

Na de succesvolle tentoonstelling ‘ReclameHelden’ in 2000, met 70 duizend bezoekers in twee maanden, werkt het ReclameArsenaal (RA) tien jaar na dato opnieuw aan een grote tentoonstelling over reclame. De expositie vindt plaats van december 2010 tot maart 2011. Op de tentoonstelling ‘ReclameKlassiekers’ in de Beurs van Berlage maken bezoekers een tocht langs de meest creatieve, populaire en ontroerende reclames uit deze en afgelopen eeuw, een sprankelende mix van publieksfavorieten en van campagnes die volgens vakgenoten klassiek zijn. Van het allereerste Blue Band-meisje tot het polariserende ‘Liever naakt dan namaak’. Van Verkade-albums tot Flippo-gekte. En van de eerste tot allernieuwste commercial van Centraal Beheer's 'Even Apeldoorn bellen'.

‘Reclameklassiekers zijn een ode aan de meerwaarde van reclame en dragen zo bij aan een positief imago van het vak. Dat maakt deze tentoonstelling van reclamehistorische toppers zo relevant. Ter verdieping wordt ook een reeks colleges over reclameklassiekers voorbereid, met aandacht voor individuele cases’, aldus Thecla Schaeffer van FHV BBDO, dat de campagne voor de tentoonstelling con amore gaat doen.
 


VEA/ReclameArsenaal

Media

Marketing

Economisch