Silent Strike voor ACA/JES en ComBat
04-02-2009 (11:09) - Bureaus
Werken bij de Koninklijke Marine betekent dat je deel kunt nemen aan spannende operaties. Achter al die actie schuilt een organisatie waarin 11.000 professionals werken. Om dit te laten zien werd door ACA/JES een multimediale campagne ontwikkeld. De campagne ging 5 januari van start met teaser commercials die bezoekers naar een anonieme website moesten lokken. In de ene commercial gaat het over een operatie op een onderzeeboot en in de ander over een actie van een Special Forces-team. Op de site bleef onduidelijk wie er achter de commercials zit: het zou een gamefabrikant kunnen zijn of zelfs een nieuwe speelfilm. Op de site wordt meer informatie omtrent de operatie gegeven. En dat er een vervolg op de actie komt. E-mailadressen kunnen worden achtergelaten en zo kun je operatie Silent Strike blijven volgen.
Op 15 januari werd de eerste fase van website www.silentstrike.nl gelanceerd, waar inmiddels wel de marine als afzender bekend is gemaakt, hier kun je video's en animaties zien die tonen wie en wat er allemaal achter de operatie Silent Strike schuilgaat. Door middel van verschillende videofragmenten worden handelingen en functies uit de commercials dieper uitgelegd. Je kunt een kijkje nemen in het leven van de bemanning van een onderzeeboot. De website heeft tot nu toe al meer dan 80 duizend unieke bezoekers ontvangen en ruim zevenduizend bezoekers hebben hun e-mailadres achtergelaten.
ACA/JES communicatie:
Creatie: Rik Blokland (Art Director), Hans Adelaars (Copy Director)
Account: Dorien Paans, Saskia Husslage
ComBat:
Creatie: Ruud van Esch (copy), Joey Hullegie (art)
Account: Monique Kroezen, Roxanne Hehakaija
Productie: Cellusion Films
Regie: Peter Molle
Geluid: Studio Alfred Klaassen
Postproductie: Condor
Verantwoordelijk bij klant:
Bas van den Akker, Kris Manders en Niels van der Heijden.