SIRE-campagne tempert agressie

27-03-2008 (10:32) - Bureaus

De SIRE-campagne ‘Geef kinderen hun spel terug’ heeft gezorgd voor een verschuiving in het denken en doen van ouders langs de sportvelden. Zij coachen hun kinderen minder vaak en jutten hen minder op, bemoeien zich minder met de teamleiding en uiten minder kritiek op scheidsrechters. Ook zijn zij zich meer bewust geworden van gedrag van zichzelf (32 procent), maar vooral van negatief gedrag van andere ouders langs de zijlijn (62 procent). Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van SIRE, uitgevoerd door TNS NIPO onder ruim 800 ouders met één of meer kinderen in de leeftijdscategorie van 6 tot en met 18 jaar. Ouders merken dat er veranderingen plaatsvinden rondom de sportvelden. Bijna een derde van de ouders (29 procent) zegt zich door de campagne zelfs positiever op te stellen langs de sportvelden. Eén op de drie ouders die iets vernomen hebben van de campagne (32 procent), merkt dat er rondom de sportvelden over de campagne gesproken wordt. Daarnaast zegt één op de zes ouders (16 procent) dat hij merkt dat ouders elkaar meer aanspreken op hun gedrag langs de sportvelden dan voor de campagne. Deze SIRE-campagne is tot stand gekomen dankzij de belangeloze medewerking van onder andere UbachsWisbrun/JWT, Pink Rabbit, Hill & Knowlton Nederland en de projectleiders van SIRE: Jan Müller, Suzanne Sweerman en Frank Weijers.

Media

Marketing

Economisch