Spotzer in RED

10-03-2008 (09:57) - Bureaus

Spotzer Media Group heeft weer iets nieuws. Voor het produceren van commercials maakt Spotzer sinds kort succesvol gebruik van de bètaversie van de revolutionaire digitale RED One camera. Met de komst van de veelbesproken RED camera, ontwikkeld door de man achter Oakley, Jim Jannard, start een nieuw tijdperk in de film- en entertainmentindustrie. De vele technische innovaties, zoals de mogelijkheid om film direct op een grote digitale geheugenkaart op te slaan en de hoge kwaliteit film die de camera biedt, maken het voor Spotzer mogelijk om klanten in verkorte tijd nog meer video’s van hoge kwaliteit aan te bieden.
Thed Lenssen, executive director en medeoprichter van Spotzer: ‘Dit is de eerste digitale camera waar de meeste regisseurs en camera-experts enorm enthousiast over zijn. Met de RED One kunnen we in een korte tijd nog meer video’s maken voor de helft van wat het normaal gesproken kost. De camera zelf is relatief ook erg goedkoop. Dit sluit naadloos aan bij werkwijze van Spotzer: telkens grenzen verleggen en innoveren met onze productiemethode. De kwaliteit is net zo goed als 35mm en met de camera kan ongecomprimeerd, ‘raw’, vijf keer zoveel informatie opgenomen worden als met andere High Definition-camera’s.’

Spotzer heeft de RED One gebruikt om zijn bibliotheek aan ‘ready-to-air’-commercials uit te breiden. In Cannes (Frankrijk) maakte Spotzer in drie dagen dertig unieke commercials met de camera. Ook maakte Spotzer zijn eerste, eigen videocommercial. Deze is te bekijken via www.spotzer.nl.

Media

Marketing

Economisch