SRC en GVR over oneerlijk adverteren
28-03-2008 (09:32) - Bureaus
Op maandag 21 april organiseren Stichting Reclame Code (SRC) en GVR/De Kennisconnectie een seminar voor bureaus en adverteerders over de nieuwe Richtlijn oneerlijke handelspraktijken (OHP). Diverse sprekers, zoals Jan Kabel (hoogleraar Informatierecht), Tjeerd Veenstra (directeur De Lotto) en Arian Buurman (directeur STER), belichten de nieuwe regels zowel vanuit juridisch perspectief als de praktijk van de adverteerder, het reclamebureau, de media en de zelfregulering. De SRC heeft de nieuwe regelgeving opgenomen in de Nederlandse Reclame Code en past deze sinds 1 februari toe op alle Business-to-consumer- en Business-to-business-reclameuitingen die sinds 12 december 2007 verschenen zijn. SRC-directeur mr. Prisca Ancion-Kors: ‘De nieuwe regels zijn er om oneerlijke en misleidende reclame in alle landen van de EU op dezelfde wijze aan te pakken. De regels zijn uitgebreid en gedetailleerd, des te meer reden om ze aan de belangrijkste partijen die bij onze zelfregulering zijn betrokken (adverteerder, bureau en media) toe te lichten.’ Binnen afzienbare tijd worden de regels uit de Richtlijn ook in de Nederlandse wet opgenomen.Het seminar Eerlijk/Oneerlijk Adverteren zal plaatsvinden op maandag 21 april van 14.00 tot 17.00 uur in het CoolBrands House te Amsterdam. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via http://www.gvr.nl.