Studenten maken alcoholcampagne
01-12-2009 (10:18) - Bureaus
Vandaag start de nieuwe online campagne Alcohol krijgt je klein. De campagne is een initiatief van Sophie Lever en Maaike van de Wetering, studenten van de Willem de Kooning Academie, en het jonge productiebedrijf Pellicola. Samen produceerden zij twee filmpjes waarmee zij aansluiten op de belevingswereld van tieners.
’Tieners zijn moeilijk te bereiken. Ze willen vaak ouder overkomen en zelfstandig zijn. Drinken is stoer, volwassen en hoort erbij. In deze campagne gooien we die gedachte juist om. Wanneer je teveel drinkt, verlies je je grenzen. Je kan niet meer op eigen benen staan, gaat spugen, naast de pot plassen, allemaal vertoon van kinderlijk gedrag. Je wordt wederom afhankelijk van anderen. Kortom, alcohol krijgt je klein.’ Aldus de initiatiefnemers.
De campagne wordt gesteund door het Trimbos Instituut en heeft als doel zoveel mogelijk tieners te bereiken en bewustwording te creëren over de gevolgen van overmatig alcoholgebruik. De inhoudelijke invulling van het project is gericht op het visualiseren van overmatig alcoholgebruik als kinderachtig.