Sweetie al vaak genomineerd

16-06-2014 (08:51) - Bureaus

Cannes staat deze week in het teken van de Cannes Lions. Op Fonkonline kun je deze week het festival volgen via blogs, foto’s en filmpjes van onder meer Orange Lions, MediaMonks, RA*W en JongeHonden/Young Lions Stefan en Willem. 
 
Gisteren zijn de eerste shortlists bekend gemaakt en weten we of er al Nederlandse bureaus in de running zijn voor de Creative Oscar. Vandaag volgen de verdere lijsten zoals Media, PR, Press en Outdoor. Lemz’ Sweetie maakt in ieder geval driemaal kans in de categorie Promo & Activation Lions en tweemaal bij Direct. 

Opvallend is dat MediaMonks genomineerd is voor zeven prijzen. 7 Days of Rain, waarvoor MediaMonks de film- en digitale productie deed, is genomineerd voor twee Promo & Activation Lions. Sweetie, van Lemz, ontving drie nominaties in diezelfde categorie en maakt daarnaast kans op twee Direct Lions.

Heineken's 'The Legendary Posters' (Wieden+Kennedy, tweemaal) is ook in de running voor een Direct Lion. Net als JWT Amsterdams Kitkat 'Have a seat'-campagne, Publicis' 'Dead Man Tweeting' en Heinekens #shareasofa (Starcom, tweemaal).

In de categorie Promo & Activation doen naast Lemz' Sweetie JWT's Kitkat-campagne (tweemaal), DDB & Tribal Amsterdams '#sharethesofa' (Heineken), Heineken's 'Legendary Posters' (W+K), MINI's Fabulous Forty (FEL Amsterdam) en The Alzheimer Event (N=5) het prima met plekken op de shortlist.

Bij PR zijn weer 'Sweetie' (tweemaal) en VeiligheidNL (TBWA\NEBOKO) genomineerd. De winnaars in beide categorieën worden morgen bekendgemaakt. 


Media

Marketing

Economisch