Vandejong creëert gadget op Hyves
18-03-2008 (10:31) - Bureaus
15.000 scholieren ontvangen deze week een uitnodiging voor een opvallende online game van de Universiteit Twente. Hiermee start de universiteit een eindexamenactie waarmee scholieren online een buitensporig eindexamenfeest kunnen samenstellen en cadeau geven aan hun virtuele vrienden. Als onderdeel van de bachelorcampagne ‘Ik ben, dus ik denk, dus ik doe, dus ik studeer aan de Universiteit Twente’ onderzoekt communicatiebureau Vandejong nieuwe manieren om naamsbekendheid van de universiteit onder jongeren te vergroten. De populairste netwerksite van Nederland, Hyves, is hiervoor een logische plek. Vandejong ontwikkelt een ludieke online actie waarmee middelbare scholieren een eindexamenfeest kunnen weggeven aan hun beste vriend en op hun profielpagina een countdown gadget voor dit feest kunnen plaatsen. In de actie staat de link tussen virtueel en realiteit centraal. Het hebben van meer dan honderd virtuele vrienden is heel gewoon, maar wat zou het betekenen als je deze vriendschappen ook allemaal in de realiteit zou moeten onderhouden? Een eindexamenfeest zou dan niet meer te betalen zijn. Omdat scholieren de exorbitant hoge rekening niet zelf kunnen betalen, verloot Universiteit Twente één spectaculair eindexamenfeest.Op de Hyves-pagina’s plaatsen de scholieren de countdown gadget waarop te zien is hoe het feest virtueel wordt opgebouwd, gevierd en eindigt met een kater op ‘the day after’. Kijk ook op: www.bachelor.utwente.nl/countdown