War Child-campagne haakt in op 4 en 5 mei

28-04-2014 (10:00) - Bureaus

Elk jaar op 4 en 5 mei staat Nederland stil bij de Tweede Wereldoorlog. Deze verschrikkelijke oorlog is al bijna 70 jaar geleden afgelopen, maar nog steeds worstelen heel veel ouderen met onverwerkte ervaringen die ze als kind tijdens de oorlogsjaren 1940-1945 meemaakten. 
 
War Child maakte voor 4 en 5 mei een relevante en actuele campagne waarin ‘oorlogskinderen van toen’ vertellen over de gevolgen van hun onverwerkte pijn.
 
In het bijzonder Jan, die in de commercial voor het eerst zijn verhaal doet. Hij weet als geen ander welke psychische gevolgen de verschrikkingen van een oorlog op je leven kunnen hebben. Want nog elke dag groeien er kinderen op in oorlogssituaties. Dankzij de psychosociale hulp van War Child kunnen zij hun ervaringen wél een plek geven en werken aan hun toekomst. 
 
Adverteerder: War Child
Titel : 4-5 mei campagne
Bureau: Doom & Dickson
Creatie: Dennis Baars, Erik Falke 
Creatieve directie: Marcel Frensch, Rogier Mahieu
Creatie (uitwerking): Joost van Middelaar, Sander van de Vlasakker
RTV Producer: Hanneke Kampschreur, Sarah Giliam
Account: Frieda Ulsamer de Waard, Mariska van Huis, Sarah van der Steege
Strategie: Joey Duis
Verantwoordelijk bij klant: Matthijs Reus, Mark Brounen
Productiemaatschappij: hazazaH
Regisseur: Bram Schouw
Productie: Judith Engels, Shaheen Butt
D.O.P.: Jasper Wolf
Offline: Kapsalon: Annelien van Wijnbergen
Online & Grading: Crabsalad ; Laurens Orij, Kasper Ophof
Geluidsstudio: Soundcircus: Feike de Wit

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch