Waterbranding ontvangt designnominatie
23-01-2009 (10:44) - Bureaus
De huisstijl van Waterbranding, het Nederlands retail brandbureau voor merk- en conceptontwikkeling, is genomineerd voor de Design Week Awards 2009 in de categorie Letterheads and Logos. De huisstijl van Waterbranding is ontwikkeld door het Londense designbureau Williams Murray Hamm.
De huisstijl van Waterbranding is gebaseerd op de belofte dat Waterbranding retailers helpt hun merkpotentieel te benutten door middel van slimme ideeën, vernieuwing en creativiteit. Williams Murray Hamm vertaalde dit in de merkessentie ‘releasing creative potential’ en het gebruik van het waterthema. De branding maakt gebruik van de chromatografie techniek - water laat de kleuren van de inkt loskomen op lakmoes papier. De visitekaartjes en teaser leaflets bevatten de merkboodschap ‘dip in water’.
Cees van de Water van Waterbranding: ‘Deze nominatie is voor mij het zoveelste bewijs dat een goed idee, creativiteit en design de basisingrediënten zijn voor een onderscheidend en pakkend merk. Dit geldt op dit moment in hoge mate voor retailers in Nederland die het moeilijk hebben om zich nog te onderscheiden op functionele en economische voordelen. Het gevolg is dat zij hun merkpotentie onvolledig benutten.’
In december 2008 kreeg de huisstijl van Waterbranding een Highly Commended-beoordeling, tijdens de finale van de Benchmark Awards 2008 in de categorie Professional Services. De Benchmark Awards, eveneens Brits, zijn in het leven geroepen om een nieuwe standaard te zetten voor de erkenning van uitzonderlijke merkcommunicatie.