Wie maakt Amsterdam Rainproof?

01-10-2014 (08:42) - Bureaus

Koeweiden Postma heeft een nieuw netwerkmerk ontwikkeld: Rainproof. Het is een open platform dat iedereen die een bijdrage kan leveren, uitnodigt om Amsterdam Rainproof te maken. 
 
Rainproof heeft als doel: het creëren van bewustzijn en het op gang brengen van initiatieven, van de aanleg van holle afwaterende wegen en de ontwikkeling van waterdoorlatende tegels tot aan de aanleg van meer groene daken, en het simpelweg plaatsen van een regenton zodat het water (tijdelijk) kan worden opgevangen en ook beter kan worden benut. 
 
Hugo van den Bos (strategy director Koeweiden Postma): ‘Rainproof is een initiatief van Waternet en het bijzondere is dat het geen corporate of produktmerk is, ook geen keurmerk, maar staat voor een beweging. Het merk is wel gedeponeerd, maar iedereen die meedoet mag er gebruik van maken. Ook andere steden, nationaal en internationaal, kunnen het oppakken en het zich eigen maken, zolang ze vanuit dezelfde publiek/private netwerkgedachte opereren. Rainproof is een perfect voorbeeld van ‘agile branding’, met alle uitdagingen en onzekerheden die daarbij horen. Heel mooi en spannend.’ 

Samen met Total Active Media zijn de eerste stappen gezet voor een communicatieconcept en wordt het digitale platform ontworpen. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch