Another year is over, what have we done?

02-01-2014 (08:36) - Column

Meestal komt er dan een opsomming van wat we allemaal nièt hebben gedaan (met de bijbehorende schuldgevoelens) en direct daarop volgt dan een opsomming van wat we in het nieuwe jaar allemaal ècht gaan doen (de goede voornemens).
 
Natuurlijk ontkom ik niet aan de realiteit van wat-we-allemaal-niet-hebben-gedaan, maar ik eindig het jaar liever op een zonnige manier en besluit dat er in mijn leven, afgezien van een jammerlijk mislukte rode koolsoep met zure room op eerste kerstdag, ook heel veel wel is gelukt. 
 
In zakelijk verband zag ik in 2013 een wereld in beweging. De communicatiebranche vocht zich dapper door 2013, mediamannen en vrouwen namen soms harde, niet altijd even sympathieke beslissingen, maar hielpen daarmee ook het tij te keren in de aanloop naar een nieuwe toekomst. 
 
Er waren tal van ondernemende believers die wars van de aanhoudende economische malaise hun eigen weg zochten en vonden. ‘Andere dan anders’ marketing en mediasuccessen, die volgend jaar ongetwijfeld een minstens even avontuurlijk vervolg gaan krijgen. 
 
De wind rukte in 2013 over de hele aardbol letterlijk en figuurlijk ontelbaar veel mensen uit alles wat hen eerder nog zo veilig had geleken, maar er stonden ook ontelbaar veel mensen op om de helpende hand te reiken. Het verliep net als met mijn kerstsoep niet altijd perfect, maar 2013 verliep wel met een sprankelende esprit en een energiek élan, waarvan ik ons allen in 2014 een minstens even grote portie toewens.
 
Ik wens iedereen een gezond, gelukkig, succesvol, energiek nieuw jaar waarin durf en vertrouwen de hoofdrol zullen krijgen.
 

 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.