Branding

20-06-2008 (11:25) - Column

Nu Cannes zich opwerkt tot het jaarlijks hoogtepunt, de bekroning van de commercials, zit ik prinsheerlijk op een terras aan het strand op een - nog heel even - geruisloos Vlieland. Terwijl de reclamefeesten in Cannes doordenderen, wordt mijn leven voor een paar dagen stil gezet. Om eens rustig na te denken, in mezelf te keren, terug te blikken op de eerste helft van 2008 en natuurlijk ook de focus te richten op de tweede helft van het jaar.
Die eerste zes maanden zijn voorbij gevlogen. Tevreden blader ik door Identity Matters, nu powered door RW, en bekijk met enige verbazing de statistieken van RW Online. 100.000 pageviews per maand: dat zijn aantallen die in RW’s printverleden ver buiten ons bereik lagen. De keuze om met RW Online door te gaan en Identity Matters uit te bouwen tot ons maandelijks media- en communicatiemagazine, is een goede keuze gebleken. Zoals een aantal mensen in mijn omgeving vreesden, is het kind niet met het badwater verdwenen, maar staat er een fris en sexy maandblad, en een sprankelende reclameportal die eigenlijk het hele vak aan zich heeft weten binden. Ja, en last but not least ontwikkelt eye zich onder de nieuwe hoofdredacteur tot hét trendmagazine van Nederland. Het gaat dus goed met ons, dankzij u.
Maar de trein dendert door, nog zes maanden te gaan, met van onze kant naar ik hoop weer een aantal nieuwe initiatieven, die de pageviews moeten opjagen naar 120.000, die Identity Matters nog meer power geven en waardoor het merk eye tomeloos kan doorgroeien naar het brand waarvoor de letters RW inmiddels staan. Ik ga er deze vier dagen in alle rust voor zitten.

Nicolette Hulsebos