Durven. Denken. Doen.
23-03-2009 (09:52) - Column
Identity Matters, powered by RW, gaat deze week voor het laatst met deze naam de pers op. Goed, dat had ik al twee keer eerder in deze column vermeld, maar er zijn altijd lezers die mijn maandagberichten missen of hebben gemist. Niets aan de hand. Dan roep ik het gewoon nog een keer.
Maar wat ik niet eerder riep: zomaar je naam veranderen, is natuurlijk niet waarom het draait. Je verandert je naam, omdat je vindt dat mensen en dingen wezenlijk zijn veranderd. Omdat jij wezenlijk bent veranderd, omdat de tijd wezenlijk is veranderd. En vanuit die gedachterits kom je er dan uiteindelijk toe niet alleen je naam maar ook meer dan dat een plaats te geven. In het geval van iM hebben we dat 'meer' heel letterlijk opgevat. ‘Meer’ gewoon in de zin van letterlijk ‘meer’. Onze lezers krijgen dus voortaan buiten de dagelijkse RW-berichten via internet niet meer één keer in de maand ons magazine toegestuurd. In plaats daarvan vallen we heel brutaal elke twee weken bij u op de deurmat, op het bureau, of, worse case scenario, in de prullenmand.
Het waarom van deze frequentieverhoging is simpel: in een tijd van minder gaan wij voor meer, in een tijd van achteruitgang kiezen wij voor vooruitgang, in een tijd van angst kiezen wij voor durf.
We brengen vanaf half april onze lezers dus elke twee weken achtergronden, wetenswaardigheden en de bij het nieuws horende meningen waarom ons vakgebied zo bekend staat. Juist omdat die zaken en meningen er nu meer dan ooit toe doen om het geloof in jezelf en in die ander vast te houden. Bij een dergelijke gedachtegang past hoe dan ook geen ons minder, maar vooral een pond meer; dus verschijnt iM, powered by RW, vanaf half april met een frequentie van twee weken. 88 pagina’s dik, kiezen we iedere twee weken onder het motto ‘Durven. Denken. Doen’ samen met onze lezers en adverteerders voor een inhoudelijke, maar evenzeer amusante vlucht vooruit.
En de naam die onze lading dekt: ik ga het u, geholpen door mijn oproep om uw suggesties die vervolgens werden aangevuld met professioneel advies, volgende week vertellen.
Nicolette Hulsebos