Een nieuwe blend

07-02-2008 (10:23) - Column

Op de redactie neemt de spanning toe. Oude koppen, nieuwe koppen, de juiste tone of voice... Identity Matters en ReclameWeek blenden tot een nieuwe, frisse formule is geen makkelijke klus. Mensen die gewend waren hun leven op een bepaalde manier geordend te zien, leven opeens upside down en dat brengt de nodige stress met zich mee. Nog een dag of twee en dan gaat iM, powered by ReclameWeek de pers op. Half februari ligt hij in uw bus en dat is voor ons, de makers, natuurlijk het moment waarom het allemaal draait. En behalve dat, het magazine ligt straks ook volop in de schappen van de grote boekhandels in de randstad. Zijn we daarmee dan geen vakblad meer? Jawel, hoor, dat zijn we en dat blijven we. Verdieping aanbrengen in de dagelijkse professionele praktijk, is nog steeds één van de belangrijke inhoudelijke peilers van ons magazine. Maar vooral ook licht werpen op de leuke en menselijke kanten van allen die zich met marketing, advertising, design en media bezighouden. Dat is iets wat iM de laatste jaren moest ontberen en dat is wat de nieuwe blend iM/RW zo aantrekkelijk maakt. Op zijn beurt levert juist die menselijke tone of voice aantrekkelijk leesvoer op voor ‘de gewone consument’, die zich dagelijks overspoeld weet door alle impulsen die wij, de professionals, op hen afsturen. 
Zelf ga ik straks natuurlijk bij Atheneum kijken of we er wel een beetje mooi bij liggen. Wie weet, misschien treffen we elkaar dan wel.

Nicolette Hulsebos